tirsdag den 16. juli 2013

Fivefingers - de der tåsko

Jeg har gennem Downtown erhvervet mig et par skønne Fivefingers Bikila med to par tåstrømper til. Sko med to par strømper var på tilbud til halv pris hos Alun til 798,-

Jeg så Fivefingers for første gang til en fredagsbar på studiet for nok 4 år siden. Jeg synes de var virkelig grimme og alt for ”alternative”. Men de er med tiden blevet mere og mere udbredt og kommer nu i et væld af variationer, farver og modeller. De er stadig jævnt grimme, men med de mange positive tilbagemeldinger fra venner og bekendte, havde jeg alligevel set mig lidt lun på dem. Så da Downtown for et par uger siden havde tilbud på dem, overvandt jeg min forfængelighed og  skyndte mig at bestille et par.

Jeg er først lige begyndt at gå i dem, men har indtil videre udelukkende positive tilbagemeldinger. Jeg elsker at gå i bare tæer og disse sko tillader dette, uden at jeg skal bekymre mig over skarpe genstande på jorden eller lignende. Kan tilføje, at det overhovedet ikke er mærkeligt at tæerne har hvert sit rum, jeg lægger i al fald ikke mærke til det. Jeg undrede mig her til morgen over, at jeg var øm i rygmusklerne, for havde ikke været til træning. Men det er helt sikkert skoens "skyld", da de "tvinger" mig til at have en mere ret holdning - sikke en god "bivirkning". 

Min kære mand skal snart 3 uger til USA, så har lavet en lille liste til ham, hvis han skulle falde over dem derovre, der findes de nemlig til ca. halv pris.

Fra Alun’s hjemmeside:
"Fivefingers opmuntrer din krop til at gøre sig fri og bevæge sig naturligt. Fivefingers spreder dine tæer en smule, hvilket styrker fodens muskler, øger dens bevægelighed og forbedrer fodens generelle sundhed.

Fivefingers stimulerer musklerne i foden og i underbenet til øget balance, smidighed og styrke. Fivefingers hjælper dig også til at rette din rygsøjle op, forbedre din holdning og reducere lændesmerter".

Skulle man være blevet nysgerrig, kan man klikke ind på Aluns hjemmeside eller kigge forbi en sportforretning - man kan nu efterhånden se og prøve dem i de fleste større sportsbutikker. 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar