torsdag den 4. april 2013

Vegansk pas

Jeg har efterhånden været i en håndfuld lande (bl.a. Portugal og Marokko) som veganer og i ikke-engelsktalende lande kan det være pænt svært at forklare at jeg ikke "blot" er vegetar, da jeg hverken kan spansk, fransk eller arabisk. 

Jeg har i dag modtaget et styks dejlig pakke fra Vegan Society. Jeg købte et vegan passport, tre plakater, animal free shopper bogen og en vegan nål. Så nu er jeg klar til min Mallorca tur til sommer.



Det veganske pas indeholder en skreven forklaring på hvad en veganer er og hvad de spiser/ikke spiser. I starten af bogen er der sider med kort over verden, hvor de forskellige lande har et tal afhængigt af hvilket sprog der tales i det pågældende land. Den første forklaring er på engelsk og så er der ellers 73 sider med forskellige oversættelser, som dækker 95% af verdens sprog. Hvis den skriftlige oversættelse ikke virker, er der bagerst i bogen en visuel forklaring.
Jeg synes det er ret genialt og ærgrer mig over, at jeg først har købt det nu.







Jeg bestilte også en lille vegan nål, en bog over veganske indkøbsmuligheder og tre plakater over hhv. yoga, urter og vitaminer mm. Synes plakaterne er super flot lavet og tænker lige over hvor jeg kan liste dem op.

De er pænt lange, så det var svært at tage billeder af dem. Her den over vitaminer mm.



Urter




Yoga

4 kommentarer:

  1. Det jo lige sådan en jeg skal bruge når jeg skal til Asien til Sommer;P har haft hørt om den, men kunne ikke huske, hvor man kunne købe den;P Takker for det.
    Og de plakater er da bare for fine:)

    SvarSlet
  2. Hej Maj. Jeg kan se, at du ikke længere opdaterer din blog, men jeg håber, du ser og kan besvare mit spørgsmål alligevel: Hvad er en "vegan nål"? Det kan jeg simpelthen ikke finde ud af :)
    Mvh, Christel

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christel.

      Det var sådan en lille nål til tøjet. Altså en slags broche 😊

      Slet
    2. Ahhhh, okay - så er jeg med. Tænkte det måske var en forkortelse for noget ;) Tak for svaret!

      Slet