søndag den 23. september 2012

Folde æske DIY

Sidst jeg var i Aalborg havde jeg købt papir med til min mor og hendes søde veninde Helle og lovet, at lære dem at folde æsker. Men tiden gik alt for hurtigt og vi glemte det helt. Så her kommer en DIY, som jeg håber både de og andre derude kan få gavn af.

Find noget kvadratisk papir, saks og tape

Du skal bruge to stykker papir i samme størrelse

Fold papiret på midten


Fold igen på midten, men på modsatte led


Fold hjørnet ind til krydset i midten


Fold igen hjørnet, nu til den nye streg

Fold hjørnerne (gange 2) på alle fire hjørner

Fold nu hjørnet helt over til anden sidste streg

Gøres med alle fire hjørner, så papiret bliver helt ternet


Klip nu to slidser på den ene side og tilsvarende på den anden side (klip to firkanter ind)


Vend papiret, så slidserne vender ud til siden. Start med at folde det lille hjørne ind

Herefter foldes det næste indhak

Fold siderne ind og gør tilsvarende i den modsatte side



Så foldes de to sidste sider ind til de to andre sider


Jeg plejer at bruge et lille stykke tape for at holde trekanthjørnerne på plads i bunden af æsken

Det andet stykke papir klippes en anelse mindre for at den er nemmere at bruge som bund

Bunden foldes med samme fremgangsmåde som toppen


5 kommentarer:

  1. fint nok af en klam veganer at være

    SvarSlet
  2. Diese Boxen falte ich schon seit Jahren und ich finde immer wieder Möglichkeiten, sie einzusetzen. Ich liebe sie!!!
    Kleiner Tipp von mir: Am Anfang nicht diagonal falten, sondern ein Lineal diagonal anlegen und lediglich die Mitte mit einem kleinen Kreuz markieren. Dann hat man später einen glatten Deckel und einen glatten Boden ohne Knicke. Die Spitzen der Seitenlaschen falte ich alle zur Mitte hin. Nicht nur zwei Seiten. Dann hat man den Deckel und den Boden verstärkt und es sieht noch schön aus.

    SvarSlet