søndag den 23. september 2012

Fold en kuvert DIY

Jeg følger den kreative Anne-Mettes blog 5.th.e, hvor hun forleden lagde en DIY op på en foldet kuvert. Den måtte jeg lige prøve af på noget af mit mønstrede papir og fik hurtigt lavet en lille bunke. Jeg elsker når gaver har et personligt præg; et hjemmelavet kort, en foldet æske eller en foldet kuvert.

Du skal bruge papir i a4 format - kan sagtens foldes af mindre stykker, men skal have samme format

Fold een gang på midten

Hjørnet foldes op mod midterstregen

Det modsatte hjørne foldes også ned til midterstregen

Hold de to hjørner ind til midterstregen

"Bunden" foldes op. Sørg for at hjørnerne er vinkelrette

Vend "bunden" væk fra dig selv og fold det sidste hjørne ned, så det lige overlapper med en trekant


Trekanten foldes ned og det er kuvertens lukning

Kuvertens lukning kan holdes lukket med klistermærker eller tape





3 kommentarer:

  1. det var dejligt at finde denne DIY.
    tusind tak :-)

    SvarSlet
  2. jeg kunne iikke finde ud af det det var virkelig træls ¡¡¡¡¡



    SvarSlet