lørdag den 11. februar 2012

Endnu et besøg på Firefly

I går fyldte faren min gammel og i den anledning havde han inviteret kæresten og jeg på min elskede restaurant Firefly.

Min forret: Rå wraps: en sprød symfoni af julienneskårne grøntsager med ærteskud og spirer pakket i wraps af dehydreret kokosnød og mango eller zucchini. Serveres med en salat af daikon-nudler, krydderurter og mango mayo

Birtes forret: Tomat "oste tærte": en åben tomat "oste tærte" med basilikum vinaigrette og rawmesan. Friske og dehydrerede tomater med basilikum serveret på en ostcreme lavet på pinjekerner og rawmesan, på en raw mandelbund med courgette og mandelsmør.

Fars forret: Svampe kornotto: "risotto" af perlespelt og rød quinoa med kaperscreme og urtesmør, serveret med assorterede svampe, spirer og friske urter.


Martins hovedret: Raw burger: burgerbolle af spiret kamut, hvede og sesam med en "bøf" af dehydrerede spirede nødder og urter. Serveres med salat og pinjekerne-avocado mayonaise, raw ketchup og guacamole

Min hovedret: Variation af pastinak og knoldselleri med maltjord og estragon fotu mayo: saltbagt selleri, selleripuré og timian/citron stegt pastinak serveret med sauce encornet d fumoir

Far og Birtes hovedret: Cannelloni af auberginer: cannelloni af bagte auberginer, courgetter, hvidløg og krydderurter, serveret i en lækker tomatsauce med ristede kornotto af forskellige korn. Hertil peberfrugtcreme og fritteret salvie.

Min dessert: Raw æblekage af dehydrerede og friske æbler, dadler og kanel. Tærtebund af rosiner, dadler og dehydrerede mandler. Serveret med kokos flødeskum - den skulle jeg kæmpe for at Martin ikke spiste ;)

Havtornsorbet og pecan praline: syltede æbler, havtorn og vanille med havtornsorbet og pecan praline. Sæsonens forskellige æbler syltet i ovn med vanille, havtorn og palmesukker

Fars dessert: rå chokoladekage

Ingen kommentarer:

Send en kommentar