lørdag den 17. september 2011

Varm og vegansk vinter

Sidste vinter var jeg lige blevet veganer og det lykkedes mig ikke at finde veganske vinterstøvler. Alle steder var der ruskind, læder, lammeskind eller deslige på eller i støvlerne. Så sidste vinter tilbragte mine fødder i nogle udtrådte Converse-sko, hvilket selvsagt var relativt vådt og meget koldt. Nu har jeg lige været en tur i Deichmann og købt mig et par støvler i kunstlæder med tekstil foer. Kønne er de ikke helt, men det er vinterstøvler vist bare ikke. Men til den nette sum af 300 kr., så er jeg glad bare de holder vinteren over.



 
Det kan være dejligt at krybe ned i en stor og varm strikketrøje i de kolde vintertimer, men også her skal man være opmærksom, da der ofte sniger sig noget uld, angore, pashmina eller lignende ind blandt det andet garn. Jeg har dog fundet denne umådeligt lækre model fra Object i bomuld, acryl og polyster.



Veganske vinterjakker er heldigvis ret nemme at finde. Her skal man blot være opmærksom på læderdetajler, dun, uld og lignende. I år har jeg forkælet mig selv med en ny jakke fra Vila. De "billige" butikker såsom H&M, Vila og Vero Moda har ofte veganske jakker eller frakker. Kraven på hætten er i imiteret pels og kan knappes af, hvilket jeg allerede har gjort.


Så i år kan jeg gå vinteren i møde godt pakket ind og varm.

2 kommentarer:

  1. Hej.

    Er tilfældigt faldet over denne side, da jeg leder efter en jakke som denne, så vil høre, om du kan fortælle mig hvad den hedder? :)

    Mvh Ingeborg

    SvarSlet
  2. Hej.

    Som du kan se, er indlægget fra '11, så jakken findes højest sansynligt ikke mere. Men Vila, Vero Moda, H&M mm. aver hvert år billige jakker, som kan imødekomme en veganers behov. Man skal dog være tidligt ude og allerede her i efteråret begynde at kigge - de lækre modeller forsvinder nemlig hurtigt. Held og lykke med jagten :)

    SvarSlet