fredag den 17. juli 2015

En personlig pegebog

Man har i årevis kunnet lave personlige fotobøger og alle mulige andre ting med egne billeder. Jeg kunne godt tænke mig at lave en pegebog til Charlie til hans 1 års fødselsdag, men havde ikke kunnet finde en sådan i Danmark. Men så faldt jeg over den svenske side Looki Booki (dette indlæg er ikke sponsoreret). Det er virkelig simpelt; man udvælger 17 billeder og uploader dem. Man skal vælge farven på bogen, titel, skrive en lille hilsen og så ellers bare indsætte billeder og tekst. Jeg har lavet en bog med hverdagsbilleder. Hertil står en lille beskrivelse på både dansk og svensk. De fleste børn kan godt lide pegebøger og alle børn er svært narcissistiske, så en bog med billeder af en selv, når man skal lære ordene, må være mere end oplagt. Den koster 249 svenske kroner og vi synes, den er pengene værd.
Jeg faldt også over Fotoklok, som også laver personlige pegebøger (pekbok), men jeg havde ikke kunnet finde anmeldelser af dem, så holdt mig til Looki Booki. Men hvis vi vælger at lave en til (overvejer en med billeder af familiemedlemmer), så tror jeg at jeg vil prøve det andet side. De har betydeligt flere muligheder for design på omslaget, baggrunde og andet.
Nu skal vi bare lige vente et par måneder på at bettemanden fylder et år, så bogen kan komme ud af skabet.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar