mandag den 9. september 2013

Hurraw læbepomader

Jeg har nu igennem flere år brugt de lækre læbepomader fra Hurraw og de er kommet mere og mere frem på det sidste. Jeg synes derfor, at de nu fortjener deres helt eget indlæg.

Hurraws ambitioner for deres læbepomader er, at de skal være blød, ikke klæbrige, ikke for søde, ikke for blanke, ikke ildelugtende og ikke kornede. De er udviklet til at være langtidsholdbare samtidig med, at de skulle kunne holde til at være i lommen i et par jeans hele dagen, uden at smelte.

Læbepomaderne er fra England og er veganske, rå, økologiske og fair trade. De er fremstillet uden brug af konserveringsmidler og bør derfor bruges inden for et års tid.

I sidste uge var jeg i Helsemin i Fields, hvor de har fået et virkeligt stort udvalg. Betydeligt større end på Helsemins hjemmeside. I Helsemin koster de 49,-, mens de på Hurraw's engelske hjemmeside koster 25,- (obs: husk porto oven i).

Pt. findes der 22 forskellige varianter på Hurraws hjemmeside: Vata, Pitta, Kahpa, Moon Night Treatment, SPF 15, Earl Grey, Coconut, Vanilla Bean, Black Cherry, Mint, Orange, Almond, Grapefruit, Licorice, Green Tea, Lemon, Cinnamon, Coffee Bean, Lime, Chai Spice, Chocolate og Root Beer.

Jeg har erfaringer med 6 af varianterne:

- Lime og lemon: egentligt to forskellige, men de minder meget om hinanden. Ikke så fede i konsistensen, men en lækker mild duft af hhv. lime og citron.

- Night treatment: en lækker og fed pomade, som er god til natten (dog ikke elskovsnatten, for duften af blå kamille og vanille er ret speciel og relativt gennemtrængende. Man vænner sig dog til den - min mand har bare ikke vænnet sig til den endnu).

- Green Tea: min absolutte hverdags yndling. Den er lidt federe end lime/citron varianterne og den diskrete og milde duft er helt perfekt til hverdagsbrug.

- Kapha: Hurraw har netop skabt tre nye pomader ud fra en udfordring om, at de skulle skabe pomader baseret på Ayuvedic Dosha principperne. Ayurveda er traditionel indisk medicin. Ifølge Ayurveda er der tre Doshaer; Vata (vind), Pitta (ild og vand) og Kapha (vand og jord). Kapha er ny i min "samling. Den dufter helt himmelsk (men også kraftigt) af grapefrugt og ingefær. Den indeholder også eucalyptus og tulsi blade, men disse er ikke umiddelbart at spore i duften (selvom jeg ikke ved hvordan bladene dufter). Konsistensen er lidt ligesom dem med citron/lime, altså ikke den fede variant, men heller ikke helt "vandet". Indpakningen er lidt fræk ift. de andre varianter med det metallisk pink og orange look.

- Black Cherry: min eneste læbepomade med farve. Den giver en meget diskret, men alligevel synlig rød farve til læberne. Slet ikke på niveau med læbestift og det passer mig helt perfekt. Duften er mere end sød og er en blanding af mandler og kirsebær. Oplagt til en lidt festlig aften.

Jeg har kun rosende ord til overs for Hurraws læbepomader. Der er mange forskellige dufte, farver og konsistenser, så der er helt sikkert en til et hvert temperament. Hvis man er vant til at bruge en almindelig fuldfed læbepomade, skal man lige vænne sig til den lidt anderledes konsistens, men trust me, du lærer hurtigt at værdsætte det rene, økologiske, rå og veganske produkt.


 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar