søndag den 25. august 2013

Friskpresset æblejuice

Lykken er, når naboen lige rækker en spandfuld æbler ind over hækken, fordi deres træ giver flere æbler, end de selv kan spise. Straks skyllede jeg dem, skar dem i halve og proppede dem igennem juicepresseren (Philips juicemaskine HR1861 - en bryllupsgave fra mandens søde kollegaer). Der blev over en liter af den sødeste, friskeste og lækreste juice.

Men hov, tænker du. Når man selv presser frisk æblejuice, kommer der altid en masse "snask" og skum. Jeg løser dette, ved at lade juicen løbe igennem en "mælkepose". Jeg har købt min hos Rawandmore, men du kan helt sikkert også bruge en andet klæde eller et stykke osteklæde. Jeg lader den løbe igennem klædet og stiller juicen i køleskabet. Når den er "faldet til ro", er der dannet en hinde ovenpå af brunligt skum. Dette fjernes med en ske og du har nu den smukkeste og klare juice, som nydes med det samme eller hældes på en glasflaske og nydes inden for det næste døgns tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar