søndag den 11. august 2013

Dehydrator

I sidste weekend skulle jeg bare lige ned i Coop Forum for at købe lidt frugt og grønt, men jeg faldt så også lige over en dehydrator. Jeg har længe synes de er interessante, men også lidt for dyre. Men så faldt jeg over dette lille vidunder til kun 299 sek. En dehydrator tørrer ting over laaang tid ved lave grader. De er især kendt og brugt i rawfood verdenen. Jeg har inditl nu kun prøvet med cherrytomater og bananskiver. Bananerne skulle have været tyndere og nogle af tomaterne kunne godt have fået lidt længere. De fik over 12 timer (den larmer slet ikke). Næste gang vil jeg prøve med tyndere skiver og så måske 16-17 timer, fx. sætte den over om aftenen før sengetid og så er de klar næste dag, når man kommer hjem fra arbejde.

Jeg er sikker på, at den nok skal komme til at blive brugt meget, når jeg lige er blevet fortrolig med tørretider og sådan. Det er genialt, at man kan tørre frugt, grønt og bær uden at skulle konservere med sukker og lignende.







1 kommentar:

  1. Sjovt - jeg har først lige opdaget den maskine :-) Har du brugt den meget?

    SvarSlet