søndag den 7. april 2013

Hvordan var det nu lige...

Jeg har som nogen af jer ved, den skønneste samling Erik Kold dåser, hvor i der bor en masse spændende mad. Alt fra bulgur til perlespelt og amarant. Men jeg er ikke så god til at huske kogetider og hvordan man tilbereder ting, og synes erfaringen viser, at det desværre ikke er alt man kan lave på slump. 



Så i går stod jeg med blok og kuglepen og skrev alt ned, som jeg havde brug for kogetider/tilberedning på. Så skrev jeg listen ind på computeren og så måtte google og den søde facebookgruppe "vegansk mad" på arbejde. Der står selvfølgelig langt flere ting på hylderne, end dem jeg har på listen (bl.a. mel og spire emner).

Den er nu printet og lagt i en plastiklomme, som ligger i en skuffe i køkkenet. Så er det altid lige ved hånden. Synes jeg er lidt smart. 



Listen pt. indeholder: brune ris, risotto ris, bulgur, jasmin ris, couscous, basmati ris, sushi ris, hel boghvede, hel spelt, hvedekerner, perlebyg, amarant, polenta, hirse, mungbønner og azukibønner, quinoa, sortøje bønner, grønne linser, kidney bønner, sorte kikærter og almindelige kikærter, beluga linser, pinto bønner, gule flækærter, røde linser og røde flæk linser.

Lad mig endelig høre fra dig, hvis du ønsker en kopi af listen.

16 kommentarer:

  1. jaah, jeg vil rigtig gerne ha en kopi :) Min mail er maernstorm@hotmail.com

    SvarSlet
  2. hej :) jeg kunne rigtig godt tænke mig en kopi, kogetider og jeg er nemlig som en kop uden bund. frk.ejensen@hotmail.com tak :)

    SvarSlet
  3. Takker Luna for link;P Vil meget gerne have sådan en liste.
    rikke.schmidt93@hotmail.com
    På forhånd tak:)

    SvarSlet
  4. Uhh vil jeg meget gerne have en kopi af tak :-)
    majzen16@hotmail.com

    SvarSlet
  5. Du er da i sandhed en engel og tak fordi du deler :-) Vil også gerne have en kopi af listen med kogetider.
    stribetnatdyr@gmail.com

    SvarSlet
  6. Nej hvor skønt at du vil dele med os. Vil meget gerne ha en kopi. Min adresse er dk_tin@yahoo.dk
    Tusinde tak

    SvarSlet
  7. Jeg vil også rigtig gerne have en kopi! begga_th1994@yahoo.de

    Tusind tak!

    SvarSlet
  8. Ja tak. Stort og brugbart materiale du gerne vil dele. Tak

    stinekirt@gmail.com

    SvarSlet
  9. Jeg ville også få meget glæde af sådan en :) min mail er herbazenz@hotmail.com
    Tak fordi du deler ;)

    SvarSlet
  10. Så er der en mail sendt afsted til jer alle sammen :)

    SvarSlet
  11. Hej Maj!
    jeg vil også rigtigt gerne have en kopi,
    jeg er nemlig elendig ved et komfur :-)
    min email er; nataschagjeding@yahoo.dk

    På forhånd tak! :-)

    SvarSlet
  12. Også jeg ville blive glad for at få en kopi :) Min mail er: gittemcrae@gmail.com. Tusind tak.

    SvarSlet
  13. Jeg vil da også meget gerne have en kopi

    mail(a)deborah.dk

    Tusind tak. Har lige fundet din blog i dag.

    SvarSlet
  14. Hej Deborah.
    Velkommen til min lille blog. Hvor er det dejligt, når nye læsere finder vejen hertil. Jeg har netop sendt dig en mail med dokumentet. Hav en fortrinlig aften.

    SvarSlet
  15. Hej, jeg vil blive glæd hvis du vil dele en kopi med mig...
    Há en god søndag.

    SvarSlet